there is no space and time…

Temat: Dworzec PKP dziś i wczoraj...
" />Dworzec, duma Piły...
Z Piły linie kolejowe biegły w 7 kierunkach (z Bydgoszczy też w 7, z Poznania w 8 dla porównania), ale zamknęli już linie do Czarnkowa, ostatnio do Wałcza i przymierzają się do zamknięcia linii do Chijnic. Z Piły pociągiem dojedziesz już tylko do Poznania, Krzyża, Kołobrzegu i Bydgoszczy.
Moim zdaniem kolej wkracza już w relikt przeszłości. Większość ludzi ma samochody, a kto nie ma, ten i tak pojedzie PKSem, Polskim Expressem itp., raz, że dojedzie wszędzie i o każdej godzinie, dwa to i pociągiem już nie jest dużo taniej, a ceny w pociągów i tak idą w górę, trzy że w autobusie jest bezpieczniej (pod względem złodziejstwa, huligaństwa). Po prostu PKP i kolej powoli odchodzi do przeszłości.
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1067



Temat: [24.06.2006] - TSA - Trzcianka
" />Cała impreza odbywa sie nad jeziorem (chyba Sarcz) przy nowej plaży (jadąc z Piły kierujemy sie na Wałcz ul 27 Stycznia i kierujemy sie na hotel Nowy Ajaks) TSA zagra około 21ej, jesli nie jedziesz samochodem to polecam Beta Bus (odjazd z Piły 14,25; 16,30; 18,30 odjazd z Trzcianki 20,40 i to jest za szybko) pozostaje jeszcze PKP i szynobusy pomykające trasą Krzyż, Trzcianka, Piła i dalej na Chojnice. Tez jestem z Piły i wiem że wybiera sie dużo ludzi z Piły wiec nie będziesz sam w obcym miescie
Pozdrawiam.
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=2900


Temat: Szynobusem z Piły do Wałcza
" />
"> i niech nie robią takiej głupoty, że jadac do Szczecina musisz się przesiadac godzinę czy dwie w Wałczu - inaczej nie wygra się z konkurencją - busikami, PKSem...

znając PKP to jest prawdopodobne


"> Moim zdaniem to powinien jeździć z Piły do Wałcza jeden szynobus na godzinę, wtedy to ma sens, bo człowiek wie, że może na kolej liczyć... No cóż ja będę zaś kląć na szlabanie przy wjeździe do Wałcza, bo przesiadłem się na własne cztery kółka...

nie wiem czy to opłacalny pomysł - chodzi mi o popyt. a z drugrej pytanie do SA108 - ile kosztuje utrzymanie takiej lini opartej na PESA? ja wiem że samo utrzymanie torowiska jest drogie.
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1678


Temat: Szynobusem z Piły do Wałcza
" />byłem ostatnio w Wałczu, z ciekawości obszedłem budynke dworca PKP i nie widzę śladu działań w celu przystosowania go do obsługi pasażerów, chyba, że będzie trzeba wejść na perony obok cuchnacego kibla... a może otwartcie ruchu na trasie Piła - Wałcz to zwykła ściema... Bez dworca, bez odpowiedniej częstotliwosci kusów - ta linia nie popracuje zbyt długo, busy są bardziej mobilne, dotra wszędzie, szynobus jedzie po szynach, jak sama nazwa wskazuje... Czy na PKP nie ma ludzi, którzy mogliby coś mądrego wymyślić (np. powiązana sieć połączeń autobusowych, busowych i kolejowych - wspólne bilety, dogodne połączenia, dworce z poczekalniami, bez menelstwa, ze sklepami całodobowymi - tak jest za Odrą, a dodam, że nie obsługuje tego jedna państwowa firma...). Tymczasem w Wałczu, na dworcu - po osiemnastej to juz nawet kibel jest zamkniety, i lecisz w krzaki... Na autobus po 19.00 czekasz na dworze... rozkład busów do Piły, jak zwykle zapie...ny, a na drzwiach biura WTP tylko telefon, gdzie informacja telefoniczna, musisz dzwonić z komóry, bo automatu telefonicznego nie ma.... Polska z bliska...
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1678


Temat: Szynobusem z Piły do Wałcza
" />Naplywaja wreszcie dobre i co wazne konkretne wiesci w temacie, dziwne ze nikt o tym wczesniej nie wspomnial...

Szynobusem z Piły do Wałcza

Z nowym rozkładem jazdy PKP przywrócona zostanie do ruchu pasażerskiego linia kolejowa z Piły do Wałcza. W grudniu na trasę wyjedzie szynobus, który kursować ma kilka razy w ciągu dnia.
Linia finansowana będzie przez samorządy województw: wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. Na początek kolej będzie jeździła między Piłą a Wałczem, później przedłużona ma być do Stargardu Szczecińskiego.

W uruchomieniu przeszkodą na tym odcinku jest jednak zły stan wiaduktu koło Tuczna. Pociągi osobowe na tej trasie jeździły do końca lat osiemdziesiątych. Linia należy do starszych w północnej Wielkopolsce, otwarta została w 1888 roku.

(źródło: Głos Wielkpolski, 16 sieprnia 2006)
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1678


Temat: Szynobusem z Piły do Wałcza
" />na stronie pkp przewozy regionalne w zakładce nowych rozkładów jazdy w województwie zachodniopomorskim jest juz rozkład pociągów na trasie Piła - Wałcz, ma byc 6 szynobusów w jedną i 6 w drugą stronę, a w zasadzie to tylko jeden i ten sam będzie jeździł wahadłowo od szóstej rano do dwudziestej pierwszej, czas przejazdu ok. 33 minut... hm... to tyle co autobus pospieszny... postoje w tradycyjnych miejscach: Dolaszewo Wałeckie, Szydłowo Krajeńskie, Skrzatusz, Dobino Wałeckie... wg informacji na tej stronie ma jeździc w dni robocze... chyba, ze cos źle przeczytałem, z lenistwa i braku umiejetności nie podaje linku...
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1678


Temat: Szynobusem z Piły do Wałcza
" />Godziny odjazdow/ przyjazdow to jakas abstrakcja. Jesli pracujesz w Pile i zaczynasz robote o 7:00 to nie ma szans, nie zdazysz (pociag w Pile jest o 7:18), natomiast jesli konczysz o 14:00 to nie pojedziesz do Walcza (pociag odjezdza o 13:50).
Ciagle odnosze wrazenie, ze zarowno PKP jak i wladzom Pily oraz Walcza nie zalezy na tym polaczeniu i uruchomiono je tylko po to, ze ludzie nie narzekali.
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1678


Temat: Szynobusem z Piły do Wałcza
" />Dzisiaj byłem na PkP i widziałem ten niby "Szynobus" do Wałcza. Pociąg z jednym wagonem, do tego lokomotywa wyglądała jak z czasów przedwojennych.
Co do "L&S" czyli "Lucyfer and Satan" jak ja to nazywam, to Suski dość dobrze wyszedł na tym, że kiedyś zamkneli połączenie Wałcz - Piła, Piła - Wałcz. Jego busy uzyskały w tym czasie monopol, ponieważ PKS ustaliło takie ceny, że bardziej opłacało się iść na piechotę do Piły
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1678


Temat: Szynobusem z Piły do Wałcza
" />No i co ?!

Zły pomysł maja w Lublinie?!

PKP to chyba najgorzej zaczadzająca spolka skarbu panstwa.
Prywatny inwestor , przewoznik napewno jest lepiej przygotowany do zarzadzania liniami i potrafi to robic lepiej.

Wiec ja jestem ZA.

Nasz zayyyebisty samorzad odpalil linie dla przedszkolakow tylko ze przedszkola sa w walczu wiec nie ma kto jezdzic szynowcem.

Godziny w jakich kursuje ten ze wynalazek to jakas kpina jest,,,

Co za wybitny logista skonstruował rozklad jazdy ?!
Inżynier ruchu?! Czy inzynier roku ?!
Czy to tak ciezko okreslic potencialnego klienta kolejowego tramwaju?!

Z pily kto moze tam jezdzic ludzie ktorzy pracuja w jednostkach wojskowych
Spora czesc ludzi pracuje nadal w resorcie obrony, zawineli sie z lotniska i przeniesli ich na walcz. Jezdzi z pily autobus wojskowy poki co ale z miesiaca na miesiac ma nie jezdzic bo ... uwaga, ma limity i jak je przekroczy to ludzie musa sobie sami radzic. Sadze ze kiedys nastanie ten dzien i autobus nie bedzie jezdzil...

Wiec "wojacy" i studencji ktorzy studiuja w kolegium nauczylcielskim i filiach waleckich. Wiec dodam ze wojsko pracuje o 7 rano studenci przewaznie od 8ej.

To samo sie tyczy wałczan ... studiują w pile i pracuja tez pewnie w filipie i innych wiekszych firmach w pile.

Takze czy to tak ciezko dostosowac rozklad jazdy do ludzi?!

PS a ta linia i tak nie przezyje... chyba ze bedzie linia dalekobierzna
np do Szczecina to tak, jesli nie to i tak pojdzie w kanal
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1678


Temat: Szynobusem z Piły do Wałcza
" />wg informacji w necie (www.pkp.pr.pl) od 9 grudnia do Wałcza bedzie jeździć tylko szynobus - trzy razy do Wałcza i trzy razy do Piły, bez zatrzymania po drodze, mała korekta, nie będzie kursu wieczorem o 20.20 z Piły do Wałcza, tylko o 6.30 - to znaczy szynobusik nocowac będzie w Pile... co wy na to...
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1678


Temat: Przejęcie wszystkich połączeń dalekobieżnych od PKP PR
- uważam, ze lepsza jest ewolucja więc aby IC sukcesywnie przejmowało kolejne relacje
bo z taką rewolucją moze sobie nie poradzić

- dzieki temu, że przejdzie też dofinansowanie nie będzie mam nadzieje już IC bus tylko pociągi

- przekazywanie dotacji wybranej spółce jest niezgodne z prawem jeżeli połączenie Warszawa - Ustrzyki jest niedochodowe to powinien być ogłosozny przetarg kto będzie je obsługiwał

- w momemncie pojawienia się kolejnych przewoźników powinna powstać ogólnonarodowa taryfa wspólnych biletów (w tym na komunikacje miejską) każdy przeowźnik by dostawał odpowiedni % wpływów, oczywiście przewoźnicy mogliby stosować promocje tylko po własnej sieci. Bo chce wiedzieć jaki bałagan będzie jak np. Kolej Nadwislańska będzie jeździć Piła-Wałcz a wszystkie inne relacje do Piły PKP PR.


pozdrawiam
Hubert
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=722


Temat: [News] Koniec InterRegio. Od 4 maja będzie mniej pociągów?!

Linii Piła-Wałcz nie znam, więc nie będę się wypowiadał
Bartini, możesz mi zdefiniować "muchowóz"?
Na przykładzie - dowolny kurs na linii Piła - Wałcz.


To prawda. Szynobus zapełnia się tylko w godzinach szczytu. Zmieni się to, jak skończy sie modernizacja trasy Kalisz Pomorski - Wałcz i szynobus będzie kursował do Szczecina.
Obecnie busy i PKS Wałcz wygrywa z PKP mimo promocji.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=8148


Temat: [News] Koniec InterRegio. Od 4 maja będzie mniej pociągów?!

Szynobus zapełnia się tylko w godzinach szczytu.
To akurat nieprawda. Najwyższy wynik podczas badań frekwencji w lutym tego roku to 31 osób na pokładzie SA132(!) - kurs o 6:53 z Wałcza do Piły. Pozstałe od 6 do 22 osób.


Obecnie busy i PKS Wałcz wygrywa z PKP mimo promocji.
Nikt nie będzie zaginał szmat drogi na pociąg, a potem jeszcze kupował biletu na pilski zbiorkom jeżeli bus wozi go praktycznie od drzwi do drzwi.


na trzech parach pociągów relacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Jaworzno Szczakowa. Poza kolejarzami nie jeździł tym nikt.
Akurat pociągi do Wałcza nie mają szczególnie głupich godzin kursowania, szczególnie wolno też nie nie jeżdżą. Wyżej napisałem dlaczego jest jak jest.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=8148


Temat: Ponowne otwarcia linii kolejowych
Mówiłem, że to tylko hipotetyczna propozycja przy większej ilości taboru spalinowego ( szynobusy) i w ogóle.

Według mnie frekwencja na odcinku Brodnica - Kowalewo byłaby i nie zapominajmy, że to linia o znaczeniu państwowym.

A co do Buska to choć w sezonie, ale PKP ma to w d..

Klient nasz pan. Jutro wrzucę linie
Braniewo - Elbląg
Oleśnica Kępno

i całą tabelę od podstaw. Piła - Wałcz - Stargard Szczeciński (obiecuję tutaj na pewno dorzucę skład Bydgoszcz - Wałcz) nieważne jakiego przewoźnika:)
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6413


Temat: Wasze ulubione miejsce w Pile ??
" />Dla mnie najlepszy klimat to rejon dworca PKP oraz dawnej lokomotywowni ze słynnym i naprawdę unikalnym budynkiem parowozowni, tzw. okraglakiem lub cyrkiem.

Czasy stacji rozrządowej w Pile też pamietam Mieszkając na górnym nie raz w nocy było słychać komunikaty podawane przez megafony oraz te charakterystyczne uderzenia wagonów staczanych z górki rozrządowej. Było tam tez kiedyś tzw. cmentarzysko parowozów (na terenie byłego ZNTK). Sporo bym dał za możliwość pozostawienia choć jednego kopciucha z tych zezłomowanych w Pile. Ale wtedy o tym nie myślałem.


">Czy przypadkiem pamiętasz jeszcze obiekty kolejowe znajdujące się za wiaduktem kolejowym (żelazny wiadukt znajdujący się na trasie Piła-Jastrowie)? Sądząc po pozostałościach były one dość znaczne, ciągneły się wzdłuż torów w kierunku Krzyża. M.in. górka rozrządowa. Do dnia dzisiejszego zachowały się także fragmenty piwnic.
Tam się znajdował dawny dworzec towarowy z rampami itp. Natomiast zaraz za wiaduktem były budynki pracowników tzw. grupy przyjazdowej. Tam na torach przyjazdowych kończyły bieg składy towarowe przeznaczone do rozformowania na rozrządzie. Tam też była łącznica grupy przyjazdowej z torami do Wałcza (Ulikowa) i Szczecinka. Służyła też jako trójkąt do obracania lokomotyw, zwłaszcza parowych.
Źródło: forum.dawna.pila.pl/viewtopic.php?t=153


Temat: Rozkład 2007/2008
" />Szanowni Forumowicze, czy wiecie coś o nowym rozkładzie jazdy PKP?
Z nieoficjalnych informacji wiem jedynie o tym, że:
1) ruch na liniach Piła - Krzyż i Piła - Chojnice będzie obsługiwany wyłącznie przez szynobusy, co poskutkuje tym, że zwiększy się ilość bezpośrednich połączeń Krzyż - Chojnice (w porównaniu z obecnym rozkładem ma podobno przybyć jedna para do Chojnic). Niestety spowoduje to też zniknięcie "Żubra".
2) broni się linia do Wałcza (chociaż nie zostanie na razie przedłużona do Ulikowa), ale będą tylko 3 pary.
3) podobno przybywa jedna para do Bydgoszczy;
4) przybywa też połączeń osobowych do Poznania;

Niestety wszystko to informacje "niepewne", bo oficjalnych jeszcze nie ma. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś był w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć powyższym nowinkom.

Pozdrawiam
Źródło: forum.dawna.pila.pl/viewtopic.php?t=848